woensdag 13 maart 2013

Mijn eerste babyjurkje

Als je zelf geen meisjes hebt om van die leuke ieniemienie-meisjesdingen voor te naaien, dan zoek je die toch gewoon buitenshuis :-) Ik heb me alvast niet laten tegenhouden om, op bestelling, mijn eerste babyjurkje te maken, volgens het patroontje van deze Snappy toddler dress.


Het gaat naar een meisje dat op 3 april haar allereerste verjaardag viert. Ze geeft een groot feest op Pasen, dus mochten de kleurtjes ook wel wat in thema zijn. Het is een combinatie van licht- en donkergeel geworden. Het lichtgeel is (geheel toepasselijk) van het merk "Bon anniversaire", het donkergeel "Lemaire". Beide gevonden in Le Tissue du Chien Vert in Brussel.

Het mocht wel wat meisjesachtig zijn, dus onderaan is het kleedje afgewerkt met een vrolijk bloemetjes-sierstiksel en ik naaide er een Eloleo-bloem aan vast.


Bovenaan werkte ik de kraag af met twee witte drukknopen.
Het heeft wel iets retro, vind ik zo...


Het kleedje is maandag aan de post toevertrouwd. Nu maar hopen dat het meisje en haar mama het mooi zullen vinden. En vooral: dat het haar past!

3 opmerkingen:

  1. dat 'retro'komt waarschijnlijk door het kleurtje
    ik vind het prachtig gemaakt ! het heeft stijl !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof jurkje en heel leuk met dat sierstiksel onderaan !

    BeantwoordenVerwijderen