maandag 10 juni 2013

Allemaal rokjes - of toch al eentje


Tadaa... mijn eerste echte Mme Zsazsa rokje is een feit!


Niet mijn allerallereerste rokje, want ik had vorig jaar in de naailes al eens een winterrok met voering en blinde rits gemaakt (die laat ik ooit wel nog eens zien), maar daar waren we een heel trimester mee bezig geweest zijn, dus hoewel "Allemaal Rokjes", gesigneerd en al, al 14 maand in de kast klaar stond, had ik de moed nog niet bijeen geraapt om eraan te beginnen. Maar met al die schoon stofjes van het stoffenspektakel die naar me lagen te lachen en dat schoon weer van de voorbije week, heb ik de koe eindelijk maar eens bij de horens gevat!
En ik moet zeggen: die schrik was volledig onterecht! Ik was wel nog wat terughoudend wat de voering en de rits betreft, dus eerst maar even een rokje zonder voering. Paspel, da's intussen mijn dikke vriend geworden, dus dat durfde ik zeker aan: het geeft bovendien altijd een heel leuk accentje.
Dus werd het een eenvoudig A-lijntje met beleg, zonder voering, met een fluoroze paspel en onderaan afgewerkt met een kantje. Op een paar uur tijd stak dit "proef"rokje ineen (mits een paar schoonheidsfoutjes en 3 kapotte naalden op mijn ritsvoetje: grmbl :-s) en die volgende rokjes gaan natuurlijk alleen maar nóg sneller af zijn! Summer, here we come! :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten