maandag 5 augustus 2013

Vlinderdeken


PIEP!
Ik ben Pedro... en vandaag is mijn eerste werkdag als model *blink blink*.
Eigenlijk mag ik vandaag even inspringen voor topmodel Eris, maar tante Karo heeft me beloofd dat ik wel eens vaker mag optreden als ik het vandaag goed doe :-D

Erisje is een beetje te vroeg geboren... Haar mama had zwangerschapsvergiftiging en op 10 weken voor de uitgerekende datum was de situatie heel kritiek. De bevalling moest onmiddellijk plaatsvinden. Maar Erisje is een kranige meid. Ze deed het zo goed dat ze na 6 weken op neonatologie al naar huis mocht. Omdat ze onderweg geen kou zou lijden, wou tante Karo voor haar dit vlinderdekentje uit "Stof voor durf-het-zelvers" maken: de grootste versie, met het oog op langduriger gebruik, ook al is Eris nu nog heel mini. Het was haar allereerste project uit het boek.
Ik hoorde haar nog stoefen "Och, 6 stappen maar, op een avond is het dekentje af." Maar ik moest toch even gniffelen toen ik zag dat stap 1 haar al meteen een hele avond kostte (de stofjes strijken, het patroontje overtekenen, patroon overnemen op de 2 stofjes, de 3 delen uitknippen uit zowel de stof als de voering). Ik moest lijdzaam toekijken hoe het vlinderdekentje uiteindelijk "bijna afgewerkt" wekenlang bleef liggen, terwijl enkel nog de velcro moest aangebracht worden en de openingen voor de riempjes van de MaxiCosi moesten gemaakt worden. Ik deed nog zo mijn best om haar een beetje aan te porren, maar uiteindelijk was Eris al een paar weken thuis toen ze eindelijk haar dekentje in ontvangst kon nemen.


Het vlindertje sluit zijn vleugels...


Ik nestelde me met veel plezier in het dekentje in de Maxi Cosi! Zeg nu zelf: wat heeft een model toch een heerlijk leventje! ;-)

 Tot de volgende keer!!!

Stof: stoffenspektakel Maastricht (de sterrenstof is een soort lichte jeans, passend bij de 'fantasy'-sfeer van het geboortekaartje, en de voering een heerlijk zachte nicky velours)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten