woensdag 16 oktober 2013

Beetje experimenteren

Gisteren kreeg ik van een superlieve verzorgster van de creche een hele nieuwe voorraad kaarsrestjes (joepie!!! :-D) en dat voelde zo hard als een uitnodiging, dat ik er maar meteen mee aan de slag gegaan ben :-)

Het resultaat van wat experimenteren...

... een "vlammende" kaars


... kaars in een kokosnoot


... een bolletje in 2 kleuren en een bijenkorf


Dat het experimenteren niet altijd een mooi resultaat oplevert, mag wel blijken uit de volgende foto's. Voor de linkse kaars heb ik geprobeerd eerst een buitenste laagje in lichtgeel te plaatsen om dan de rest met donkerder geel te vullen. Resultaat: het buitenste laagje was te dun en brokkelt af en de donkere laag komt er gewoon door.
De rechtse kaars is een experiment met koudgieten. Ondanks de waarschuwing dat die techniek minder geschikt is voor stervormige kaarsen, omdat de hoekjes wel eens durven afbreken, wou ik het toch eens proberen. Maar ja, ik had duidelijk beter geluisterd...
Deze twee zullen dus gewoon opnieuw gesmolten worden.


Ook deze gelkaars leverde niet het gewenste resultaat op. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Misschien gewoon maar zelf opbranden, want ik verwacht niet dat ik veel beter resultaat kan krijgen.


Intussen ben ik zaterdag ook even in de kringwinkel langsgelopen, op zoek naar leuke kopjes om de kaarsjes in te maken en een extra gietpannetje, zodat ik aan 2 kleurtjes tegelijk kan werken.


Je ziet, voor de prijs hoefde ik het alleszins al niet te laten: amper 4.50 euro voor alles samen...
Komende zaterdag ga ik zeker nog eens langs, want dan is het "Dag van de kringwinkel" bij De Kringwinkel Hageland, met een hele nieuwe voorraad aan leuke spulletjes. Dat wordt waarschijnlijk weer drummen :-)

6 opmerkingen:

  1. Amai Karolien, nogal productief bezig geweest!
    Ik vind die in de kokosnoot wel geslaagd, keiorigineel.
    Lang leve de kringwinkel! Waar ben je geweest? In Tienen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ja, ik ga altijd in Tienen. Heel ruim en vaak ook leuke stofjes trouwens. Deze keer haddden ze er jammer genoeg geen. Ik denk dat ik te laat op de namiddag geweest ben en er mij al voor geweest zijn :-)

      Verwijderen
  2. Supergoed gelukt! Er moet ook wat mislukken, daar leer je dus weer van! Een ballon gevuld met koud water steeds onderdompelen in kaarsvet, totdat er een mooi dikke laag opzit, ballon voorzichtig kapot maken, nadat het kaarsvet is gestold natuurlijk en de bovenkant recht afsnijden, heb je een windlicht. Kijk even hier voor wat ik bedoel: http://www.desierkip.blogspot.nl/2011/12/cadeautjes-een-bijzonder-initiatief-en.html
    Verkochten heel goed! Succes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op kaarsen maar heb eigenlijk nog nooit zelf kaarsen gemaakt. Nog veel plezier met maken én branden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je er in de loop van de komende tijd op mijn blog eentje ziet passeren die je wel leuk lijkt, dan wil ik je er altijd wel eentje opsturen hoor!

      Verwijderen