donderdag 18 december 2014

Jasper skate school tegemoet

Morgen gaat Jasper voor de allerlaatste keer naar de creche.
Op 5 januari stapt hij samen met zijn grote broer de schoolpoort binnen. Ik weet niet of hij het zelf goed zal beseffen. Wij (mama en papa) daarentegen... en de papa waarschijnlijk nog des te meer, want het is vooral hij die er dagelijks Jasper gaat afzetten en oppikken. Ik denk dat we morgenavond, na het smullen van de smoutebollen en het drinken van de Glühwein (ik helaas zelf niet wegens een niet zo ideale combinatie met borstvoeding) op de kerst/ouderavond in de creche, toch wel met een raar gevoel zullen vertrekken...
OK, een echt afscheid wordt het voor ons niet, in elk geval toch maar tijdelijk, want Lieselot start er al terug vanaf maart (joehoe, 2 maanden maar naar 1 locatie rijden 's morgens en 's avonds!). Maar het is vooral ook het besef: onze Jasper wordt groot! Dat besef was al toegeslagen vanaf het moment dat ik hem naast zijn ieniemieniezusje zag, maar wordt nu eens zo duidelijk met het verlaten van de creche.



Jasper neemt deze week dus afscheid van 13 andere peutertjes in de groep en van zijn supermegafantastische verzorgsters, en zijn mama vond het wel gepast dat met een klein kadootje te doen. Willem gaf anderhalf jaar geleden bij zijn afscheid papieren zakdoekjes in een leuk hoesje af. Deze keer moest ik dus iets anders verzinnen.

Het werd uiteindelijk dit (voor de peutertjes, niet voor de verzorgsters):


Stoepkrijt (vond ik wel een gepast symbool voor "school") als een snoepje in plastiek kadootjesfolie gewikkeld en op een mini-skateboard vastgemaakt. Het was even denken hoe ik de twee netjes aan elkaar zou vastmaken. Tot ik op een van de vele rondslingerende loomband-elastiekjes stootte (die dingen vind je echt overal in huis terug he!). Natuurlijk net als de krullekes in een bijpassend kleurtje, he! Een klein labeltje liet weten dat Jasper richting school skate...



Ik maakte een heel leger... Eentje voor elk kindje in zijn groep.


Ik kreeg maar niet genoeg van het foto's maken. Zo samen was het echt een vrolijk gekleurde bende!
 

De verzorgsters mochten naar mijn mening, na al die tijd dat Jasper door hen in de watten gelegd geweest is, ook wel eens verwend worden en dus werden ze voorzien van een heus bio-verwensetje.


Vooral de tekst op de achterkant sprak me wel aan: "Genieten. Loslaten. Aandacht voor jezelf." Daar gaat het me om. Na de drukte die ze ongetwijfeld elke dag in de creche doorstaan, even loslaten en genieten.


Nog een papiertje eromheen, dat ze aan het uitpakken nog wat extra plezier beleven :-)


En hupakee, klaar voor vertrek!


PS: Nu realiseer ik me ineens dat dit mijn 100ste berichtje is op 2 jaar tijd!!! Dat mag wel gevierd worden he! Maar hoe zouden we dat het beste kunnen doen? Een giveaway? Een swapje? Een naaiseltje op aanvraag? Iemand ideetjes? Voorstellen worden met veel enthousiasme verwelkomd! Ik denk er alvast ook even over na :-)

Tot binnenkort!


7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kadootjes! De kindertjes en vooral ook de leidsters zijn er vast blij mee! Tja, lastig om iets te verzinnen om je 100e berichtje (gefeliciteerd!) te vieren. Een naaiseltje op aanvraag lijkt mij wel heel leuk, omdat ik zelf niet naai.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie afsluitcadeautjes !
    Het cliché klopt wel hé, ze zijn groot in een oogwenk.....
    Ik vind give-awaykes altijd fijn , maar swappen is toffer voor jezelf.
    Liefs !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dikke dank je wel voor die fijne verrassing! Bloos bloos. Helemaal blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke cadeautjes! Die skateboardjes zijn echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieve foto, Jasper met zijn kleine zusje!
    Amai seg, hij ook al naar school, het gaat toch echt wel vooruit he...
    Je cadeautjes zijn megageslaagd, hoe kom je er op?!
    Alé, een grote stap voor Jasper in het nieuwe jaar. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo, Ik heb nog een stukje flanel met bijtjes over. Stuur mij even een mail: neirtakkatrien@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o wat een kleurrijke cadeautjes en die verwensetjes daar zullen de verzorgers wel heel blij mee zijn

    BeantwoordenVerwijderen