woensdag 14 september 2016

Terug van start

Net als 1 januari lijkt 1 september een periode van goede voornemens te introduceren. Alleen hangt de druk om een jaar lang vol te moeten houden, minder zwaar in de lucht. Goede voornemens zijn niet gemaakt om een jaar lang vol te moeten houden, een trimesteriële indeling zou veel efficiënter zijn!

En dus dacht ik: waarom dan niet van het "1 september"-momentum profiteren en terug van start gaan met mijn blog?


Samen met de school is ook de naailes terug van start gegaan. Na een jaartje basis, 3 jaar vrije tijd en een jaartje bloes-jurk hield ik het bijna voor bekeken. Maandagavonden zijn altijd een race tegen de tijd: treinen naar huis, kindjes oppikken in de creche en de naschoolse opvang, eten maken, eten, om tegen 19u in de les te zitten. Gelukkig sta ik hier niet alleen voor, maar ik had het een beetje gezien met al dat 'gehurry'... Ik zou evengoed iets leuks samen met de kindjes en mijn man kunnen doen... Kwali-tijd, weet je wel?

Maar dan werd hier ineens voor het eerst de module "Tiener-en kinderkledij" ingericht... In plaats van samen met de kindjes zou ik ook iets voor de kindjes kunnen doen. Ik zou ze om de zoveel tijd met nieuwe kleertjes kunnen verrassen! Da's toch ook leuk voor hen?
En al bij al, het mag dan een serieuze rat-race zijn op maandag, eens ik in de les zit, vergeet ik al de rest. Het is mijn avondje voor mezelf. Pure ontspanning. Ik kan er de zorgen van de dag vergeten, gezellig kletsen met de andere naaisters en me verdrinken in patroontjes overtekenen en stofjes kiezen.
En dus ben ik er uiteindelijk toch terug voor gegaan :-)

En vandaag kan ik je hier al de eerste creatie van een hopelijk lange reeks laten zien. Een eerste techniekje, dat we eerder ook al in de modules vrije tijd moesten doen, was een applicatie uit stof maken. Normaal gezien was het de bedoeling dat op een badstoffen gastendoekje te doen en daar een slabbetje uit te knippen, maar ik heb dat maar wat ruimer geïnterpreteerd.
Het werd dit vogeltje uit zwarte katoen, geappliceerd op een T-shirtje van ons Lieselot. Ze had het al meteen de volgende morgen aan om naar de creche te gaan. Daar wordt een mens toch blij van?









5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. :-) dank je! Ik keek er lang naar uit! Jullie steun en leuke comments zullen me blijven motiveren om ermee verder te gaan!

      Verwijderen
  2. Leuk resultaat!
    En wat is Lieselot groot geworden seg!!!
    Veel plezier met de komende naaiprojectjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk en perfect als snel-klaar-project! Blij dat ik hier opnieuw regelmatig kan komen lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopsakee, van productief gesproken. ;-)
    Ik mis de babbels!

    BeantwoordenVerwijderen